مفهوم تحقیق علمی
فروش تحقیق
تحقیق علمى عبارت است از تلاش کاوشگرانه‌اى که با آداب خاصى به‌طور نظام‌یافته با هدف کشف مجهورى به منظور گسترش قلمرو معرفتى نوع بشر انجام شده و شناخت حاصل از آن مصادیق و مابه‌ازاى خارجى داشته باشد. دانلود مقاله و پروژه این تلاش تحقیقاتى مى‌تواند در کلّیه حوزه‌هاى معرفتى بشر اعم از حوزهٔ علوم مادى (فیزیکی) و انسانى و علوم الهى و ماوراءالطبیعى انجام پذیرد و چنانکه عده‌اى مى‌پندارند، تحقیق علمى صرفاً در حوزهٔ مادیات و علوم طبیعى مفهوم ندارد.
در واقع، باید گفت که دانلود مقالات دانشجویی این طرز تفکر احتمالاً از مشرب تجربه‌گرایى مایه مى‌گیرد و فاقد ارزش و اعتبار است، چرا که نمى‌توان تحقیقاتى را که با رعایت موازین علمى در حوزه‌هاى علوم انسانى و اجتماعى انجام شده و شناخت حاصل از آن مابه‌ازاى خارجى دارد، فاقد ارزش علمى دانست و به صرف تعلق آن به حوزهٔ انسانى و اجتماعی، از اطلاق علمى بر آن خوددارى کرد.
      مشخصات تحقیق علمى دانلود مقاله روش تحقیق
هر تحقیق علمى داراى یک‌ سرى مشخصات به شرح ذیل مى‌باشد:
      آداب و تشریفات تحقیق علمى
برخوردار بودن دانلود مقاله و تحقیق از آداب و تشریفات خاص : کار تحقیق علمى آداب ویژهٔ خود را دارد و نمى‌‌توان آن‌را به‌صورت ذهنى انجام داد. در این نوع تحقیقات پژوهشگر باید مسئله‌اى را که براى بررسى انتخاب مى‌کند، مورد ارزیابى همه‌جانبه قرار دهد.سایت های دانشجویی سپس براى انجام دادن آن طرح تحقیق مناسبى تهیه کند که مسئله در آن بخوبى تعریف و فرضیه‌هاى آن به‌درستى تدوین و روش‌هاى گردآورى اطلاعات و تجزیه‌و‌تحلیل آن مشخص شده باشد و از همه مهم‌تر، در پایان کار نسبت به تدوین گزارش تحقیق و انتشار آن اقدام گردد. دانلود پروژه دانشگاهی به‌طورکلی، چنین طرحى باید حاوى تمام فعالیت‌ها و عناصرى باشد که فرآیند تحقیق را بصورت نظام‌یافته (سیستماتیک) عملى سازد.
      توسعه قلمرو معرفت سایت مقالات و پایان نامه ها
سایت دانلود تحقیق باید مطلب تازه‌اى را کشف نموده، بر حجم دانش و معرفت بشر بیفزاید و معلومات او را افزایش دهد. دانلود مقاله دانشجویی در واقع، باید نتیجهٔ تحقیق ناشناخته‌اى را براى بشر شناسایى کند و مجهولى را معلوم گرداند. دانلود تحقیق و مقاله در یک تحقیق علمى باید نتایجى بدست آید که یا منجر به ارزیابى نظریه‌هاى موجود شود، یا نظریه‌ها و قوانین علمى و قضایاى کلى جدیدى را ارائه نماید، یا در یک مورد خاص مجهولى را براى اولین بار معلوم کند.
      شناخت
شناخت حاصل از نتیجه پروژه های دانشجویی و تحقیق در بیرون ذهن واقعیت و مابه‌ازاى خارجى داشته باشد. یعنى بتوان براى آنچه تحقیق به‌عنوان نتیجه و شناخت عرضه مى‌کند در خارج ذهن مصداق و واقعیت و مابه‌ازاى خارجى پیدا کرد. سایت فروش پایان نامه

پروژه اقدام پژوهی
  اقداپژوهی در برنامه های پیش از خدمت و ضمن خدمت آموزش حرفه ای ، به ویژه در تربیت معلمان ، دارای كاربردهای وسیعی است .
اخیراً دامنه ی آن ، سایر مشاغل مثل حرفه های بهداشتی، ‌خدماتی ، نظامی ، مدنی و نیز مواردی همچون امور مذهبی و ی را در برگرفته است. در برخی موارد ، از اقدام پژوهی مبنایی برای اقدام مشاركتی در راه اصلاحات اجتماعی و نوآوریهای فرهنگی استفاده میشود . گزارش تخصصی معلمان به علاوه ، اقدام پژوهی به عنوان شكلی با ارزش از پیشرفت فردی و اجتماعی ، برای جوانان و بزرگسالان در محیطهای آموزشگاهی و اجتماعی ،‌ مورد توجه قرار می گیرد .»

 اقدام پژوهی چیست
       فكر نو و كارساز باید از ذهن خود معلمان تراوش كند ؛ به عبارت دیگر اگر قرار باشد در عالم معلمی كاری كارستان و درخور توجه صورت گیرد ، تفكر و فلسفه ی آن باید در درجه نخست بر شاخسار اندیشهی معلمان جوانه زند و رشد كند.دانلود اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی اگر پژوهشهای دانشگاهی فراوانی در زمینهی تعلیم و تربیت انجام دهیم ، ولی نتوانیم نتایج و یافتههای آن را برای معلمان قابل درك سازیم و دانش تربیتی را در وجود آن متمكّن كنیم ، این پژوهشها علیرغم اهمیت و ارزش فراوان خود تحول كارسازی در اندیشه و عمل معلمان ایجاد نخواهد كرد . امّا اقدامپژوهی كه پژوهشی برای ارتباط یافته های یك پژوهشگر و كاربست آن در محیط كاری او است این امكان را فراهم می آورد كه تحول كارسازی در فكر و عمل معلّمان ایجاد شود .

مقاله تجارب تربیتی
آمادگی های لازم پیش از انجام پژوهش
       برای انجام هر پژوهش ، لازم است پژوهشگر از آمادگیهای لازم و مقدماتی خاصی برخوردار باشد كه پژوهش در عمل نیز از این مسأله مستثنی نیست . در این مبحث بطور خلاصه به چند نمونه از آمادگیهای لازم پیش از اقدام پژوهی اشاره میشود .

الف : گروههای كاری و مرتبط با شما :

      برخی از گروههایی كه ممكن است معلم پژوهنده به ارتباط با آنان نیاز داشته باشد عبارتند از :

١-  مشاركت كنندگان : مانند كاركنان محل خدمت شان ، شاگردان مدرسهای كه در آن كار می كنید ، اولیای دانشآموزان و … .
٢-  دوستان نقاد شما : گروه موثر دیگری هستند كه لازم است با آنان در ارتباط باشید . نقادی        میتواند هم توسط شخص پژوهنده و هم توسط همكاران ، مدیریت ، معاونت مدرسه و  … انجام گیرد .
٣-  استادان یا راهنمایان شما : گروه دیگری هستند كه میتوانند شما را در رسیدن به هدف یعنی تغییر وضع موجود و نامطلوب یاری دهند .
٤-  همكاران پژوهشگر شما : برخی از افراد نیز همچون شما به حل مسأله یا تغییر وضع نامطلوب موجود علاقمند هستند ، پس باید بكوشید در ارزیابی چگونگی پیشرفت و یافتههای خود از نظریات و افكار آنان بهرهمند شوید .
٥-   گروه ارزیاب : شامل كسانی است كه به كار شما اعتبار می بخشند . این افراد كه می توانند با انتقادها و ارزیابیهای خود شما را راهنمایی كنند ، ممكن است همكاران شما و مشاركت كنندگان در اجرای پژوهش باشند .

 ب : توسعهی مهارتهای فردی :

    تجربه های تربیتی معلمان  در اینجا مهارتها و ویژگیهایی وجود دارد كه به شخص معلم پژوهنده مربوط میشود ؛ او باید در انجام پژوهش ، از این مهارتها و ویژگیها برخوردار باشد و آنها را به كار بندد . برخی از این مهارتها و ویژگیها عبارتند از :

١-  مهارت گوش دادن : سعی كنید بیشتر از آنچه حرف می زنید گوش دهید و سخنانی را كه در یك جمع در رابطه با مسأله یا مشكل شما به میان میآید ، ضبط و آنرا بازبینی نمایید .
٢-  مهارت در مدیریت : لازم است با اصول و روشهای درست مدیریت آشنایی داشته باشید . وقتشناسی ، شركت منظم در جلسات و احترام به حرفهای دیگران از جمله این مهارتهاست . پس ابتدا خود و سپس دیگران را اداره كنید .
٣-  مهارت در همكاری و مشاركت : پژوهش در عمل مستم آن است كه خود را عضوی از یك گروه بدانید و كار خویش را براساس این تفكر پیریزی كنید .
٤-  توجه به گوناگونی اندیشهها و رفتارها : افراد با یكدیگر تفاوت دارند و زمینههای فكری و عملی آنان نیز متفاوت است پس باید سعی كنید در تحقیق خود از افكار و نظریات همهی كلیه افراد بهره گیرید و آنها را به كار بندید .
٥-  تقویت اراده و اعتمادبهنفس : پژوهش همیشه با مشكلات و موانعی همراه است پس هیچ گاه از كلمهی نمیتوانم» استفاده نكنید ؛ خواستن توانستن است .

ج : ملاحظات عملی گزارش تخصصی معلمان ابتدایی

      پژوهشگر علاوه بر توجه به مهارتهای لازم برای ایجاد ارتباط میان افراد ، باید پیش از طراحی تحقیق و اجرای آن ملاحظات عملی دیگری را نیز مدنظر داشته باشد كه این ملاحظات عبارتند از :

١-  نقش پژوهشگر : پژوهنده باید اعتماد كسانی را كه با آنان كار می كند ، نسبت به خود جلب نماید تا افراد در برابر او احساس بیگانگی نكنند ؛ طرز پوشیدن لباس ، نوع وسیلهی رفت و آمد، نحوهی سخن گفتن به هنگام مذاكره و … همگی میتواند در افرادی كه با آنان كار میكنید تاثیرگذار باشد و پژوهش را به سمت و سویی خاص سوق دهد .
٢-  شناسایی گروههای ذینفع :تحقیق دانشجویی رشته مکانیک  باید همهی گروههای ذینفع در پژوهش را در سازمان ، نهاد یا گروهی كه با آنها كار می كنید شناسایی نمایید و بكوشید همهی آنها چنین احساس كنند كه در صورت همكاری با شما و تغییر وضع موجود و نامطلوب ، منافع آنان تأمین خواهد شد .
٣-  شناسایی افراد متنفذ : گزارش کارآموزی عمران در همهی گروهها ، سازمانها و نهادها و افرادی وجود دارند كه بیش از دیگران دارای نفوذ هستند و میتوانند اطلاعات مناسب و دقیقی در اختیار محقق قرار دهند .      بیتوجهی به این افراد ممكن است مانع پیشرفت كارها شود .
٤-  ایجاد تصویری روشن از موقعیتها : گاهی پژوهشگران تحقیق دانشجویی رشته الکترونیک  به علت عدم آگاهی از وضعیت و موقعیت محیط كار دچار شكست میشوند پس لازم است پیش از آغاز كار تصویر روشنی از تاریخچه و وضعیت افراد و كار خود ترسیم كنید .به عنوان نمونه اگر فرد مورد مطالعه دانشآموز باشد این تصویر شامل مواردی همچون پیشینهی تحصیلی دانش آموز ، وضعیت خانوادگی او ، گروههای مرتبط ، مشكلات و امكانات موجود و  …

 د : روابط انسانی و مراعات اخلاق اقدام پژوهی لکنت زبان :

    دانلود اقدام پژوهی  از آنجا كه در پژوهشهای علوم رفتاری محور پژوهش انسان است ، از این رو ضرورت  دارد معلم پژوهنده مسایل اخلاقی و روابط انسانی خاصی را در محیط كار خود رعایت كند كه عبارتند از :
١-  ضرورت مذاكره با مسئولان : لازم است مسئولین رده بالای محیطی را كه در آن به تحقیق خواهید پرداخت ، در جریان كار تحقیق بگذارید .
٢-  رازداری در ارایهی گزارش کارآموزی مکانیک : حفظ اسرار مربوط به اطلاعات جمعآوری شده ، هویت اشخاص و مكان ، دادهها و آمار و ارقام ، وظیفهی هر معلم پژوهنده است
٣-  حفظ حق همكاری نكردن دیگران : اگر فرد یا گروهی مایل به همكاری نباشد ، محقق نمی تواند مشكل آنان را حل كند و اصولاً در چنین شرایطی محقق مخیر نیست كه تحقیق را ادامه دهد .
٤-   حفظ اعتماد تحقیق دانشجویی رشته هنر :  اعتماد گروهكاری را به خود جلب نمایید و از سوءتفاهمات درامر پژوهش بپرهیزید .
٥-   آگاه سازی دیگران : شركت كنندگان را از آنچه كه در جریان پژوهش برای شما اتفاق می افتد آگاه كنید .


گشت وگذر از دنیای مجازی

}}گزارش تخصصي معلمان ابتدايي

]]گزارش تخصصي معلمان

سایت ارشدها_-

تحقیق ,پژوهش ,علمى ,انجام ,دانلود ,اقدام ,تحقیق علمى ,اقدام پژوهی ,دانلود مقاله ,داشته باشد ,مابه‌ازاى خارجى ,گزارش تخصصی معلمان ,مابه‌ازاى خارجى داشته
مشخصات
آخرین جستجو ها